شما به یک زندگی دعوت شده اید

اخبار و اطلاعیه‌ها

چگونه در متن سبک زندگی کسب معنویت کنیم؟ + فیلم

شیخ‌الاسلامی گفت: شالوده و سامانه معنویت در اسلام خارج از متن زندگی روزمره بنا نهاده نشده، بلکه انسان می‌تواند در عین زندگی روزمره، کسب معنویت کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «محمد شیخ‌الاسلامی»، رئیس میز سبک زندگی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت کار بر حوزه‌های ایجابی معنویت و ورود آن به سبک زندگی مردم تأکید کرد و گفت: رصد کلی جامعه نشان می‌دهد که در مباحث مربوط به معنویت و سبک زندگی، متمرکز به نبایدهای معنوی شده‌ایم، یعنی تمرکز بر آسیب‌ها و دقت بر اینکه چه کنیم آسیب‌ها اتفاق نیفتد و به سمت معنویت‌های غلط سوق پیدا نکنیم.

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رویکرد منعی در مباحث اجتماعی اظهار داشت: شاید به جهت اینکه دست ما در حوزه‌هایی خالی است، متمرکز بر این هستیم که جریان‌های موجود را آسیب‌شناسی کنیم و به مردم توجه و هشدار بدهیم که به سمت آسیب‌ها و مسیر غلط نروند.

شیخ‌الاسلامی با تأکید بر اینکه مسئله معنویت یک ضرورت و نیاز است، تصریح کرد: اگر در کنار این‌ها، مسائل ایجابی حوزه سبک زندگی معنوی مطرح نشود، مردم معطل ما نخواهند ماند و کاری را که درست می‌دانند انجام خواهند داد.

او به ورود جریان‌های معنوی منحرف در سبک زندگی مردم اشاره کرد و گفت: جریان‌هایی که امروزه در حوزه معنویت فعالیت می‌کنند و آن را وارد حوزه سبک زندگی مردم کرده‌اند، مشکلاتی را برای مردم حل می‌کنند تا بتوانند از این طریق آنها را به خود جذب کنند. این در حالی است که ما در حوزه معنویت‌های انحرافی تمرکز زیادی بر جریان‌های موجود داشته و اصرار داریم که بد بودن آنها را به مردم هشدار بدهیم.

این کارشناس سبک زندگی تصریح کرد: اسلام دین معنویت است؛ اما نه معنویتی خارج از متن زندگی. در سبک زندگی‌ای که اسلام به ما یاد می‌دهد، معنویت استقرار دارد؛ به طوری معنویت را وارد متن زندگی کرده و اموری مانند کار کردن، حضور در کنار همسر و فرزندان و سایر امور زندگی را همراه با معنویت کرده و به حیات انسان معنا می‌دهد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: معنویت در سبک زندگی اسلامی کاملاً جنبه ایجابی داشته و دارای حرف‌های جدید و منطق روشن و عاقلانه است. به طوری که انسان را در متن زندگی به سمت خدا پیش می‌برد.

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت استفاده از فرصت‌های معنوی در زندگی تأکید کرد و گفت: می‌توان در سه ماه رجب، شعبان و رمضان ـ که امکان رشد معنوی طبق روایات ما بسیار بیشتر از سایر ایام سال است ـ بر حوزه‌های ایجابی معنویت کار کنیم و درنتیجه آن، خیزش و فهم معنوی خوبی اتفاق افتاده و مدل معنویت اسلام به دست آید.

در فیلم زیر، بخش دوم سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ‌الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می‌کنید.

دسته بندی: ,

هیچ نظری وجود ندارد