شما به یک زندگی دعوت شده اید

اخبار و اطلاعیه‌ها

پیام های متناسب با “بهار معنویت” جهت تولید عکس نوشته

  1. نماز و نیاز(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! نماز را ذکر و یادکرد از خود دانستی. خدایا تکرار و تلقین در نماز را اسباب یادآوری یاد خودت قرار بده نه تکرار بیهوده و مایه عادت. خدایا پرستش ما را بسان ریزش پیوسته و تاثیرگذار آب بر سنگ و نرم شدنش، سبب نرم دلی و خداخواهی ما قرار بده تا غذای روح ما به هنگام، تامین شود. (برداشتی از قرآن: عنکبوت، آیه۴۵/ مریم، آیه ۵۹).

  1. نعم القریب(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! تو از سر لطف و کریمانه خودت را از رگ گردن به من نزدیکتر دانستی. کمکم کن تا در همه حال، در همه کار و در همه لحظه های انتخاب چهره تو در نظرم بیافتد، حضور تو را ببینم و فراموش نکنم که تو از هر چیز و هر کس به من نزدیکتری(برداشتی از قرآن: بقره، آیه۱۱۵و ۱۸۶/ ق، آیه ۱۶).

  1. یاد یار(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! از یاد بُردنت جسارت و فراموشی­ات برای من خسارت است و از این که دیدن نامه اعمال غافلانه دنیای من، باعث ننگ من در زندگی ابدی شود بیمناکم. خدایا مرا با یادت آرام کن که یاد تو آغاز و انجام من است، فرجام من است(برداشتی از قرآن: آل عمران، آیه ۱۹۱/ حشر، آیه ۱۹/ طه، آیه ۱۲۴/ زخرف، آیه ۳۶).

  1. هنگامه فضیلت(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! آدمیان در هر مسلک و مرامی، راستی و درستی، صبوری و بردباری و مهربانی و نیک­خواهی را لا اقل در حق خود می­پسندند. زندگی­ام را وقف رسیدن به این فضائل و پس از آن ترغیب دیگران در رسیدن به آنها قرار بده تا همه جا با آنها نفَس بگیرم(برداشتی از قرآن: بلد، آیه ۱۷/ عصر، آیه ۳).

  1. تعهد و خیانت(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! سوگمندانه از تو می­خواهم، چه به عنوان دستورات الهی و چه به عنوان الگوگیری از پیامبران و چه به دلیل این که خیر و صلاح زندگی دنیوی و اخروی من در آن است؛ مرا امانت دار و متعهد به عهد و پیمان قرار بده( برداشتی از قرآن: معارج،آیه ۳۲/ نسا، آیه ۵۸/ اسرا، آیه ۳۴).

  1. اصلاح و اِفساد(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

در دنیای کنونی و در میان مردم متوسط و با تعارض منافع، درگیری و جدایی هم زیاد است. دستم را بگیر تا همواره در آشتی و اِصلاح بین مردم بکوشم و در هنگامه دشمنی­ها، همواره طرف دوستی و مصالحه و ترک مخاصمه را بگیرم و به دشمنی­ها با زبان و رفتارم دامن نزنم(برداشتی از قرآن: نسا، آیه ۱۱۴ و ۱۲۸/ انفال، آیه۱ و ۶۱).

  1. میرا و نامیرا(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! می­دانم که هیچ مشتری بهتر از تو نیست که جنس­های معمولی و کم­ارزش را با قیمت گران از من بخرد. خدایا لطفی دایمی کن تا از مسافر بودن خود، از مستاجر بودن خود، از رفتن خود و از مرگ خود غافل نشوم. می­دانم که این یاد دایمی تو، نیکی­ها و برکات دایمی را در پی دارد، به یادم بیاور(برداشتی از قرآن: نحل، آیه ۹۶/ قصص، آیه ۸۳/ نسا، آیه ۷۸/ آل عمران، آیه ۱۸۵).

  1. توحید و شرک(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! یکتایی و یگانگی تو روشنایی بخش زندگی من است اما چه کنم که بُت­های اطراف من زیادند، گاهی چنان دلبستگی به برخی چیزها پیدا می­کنم که گویی آنها را می پرستم. کمکم کن هیچ انسان و غیر انسانی را نپرستم. عنایتی کن تا در بندگی تو شرک نورزم(برداشتی از قرآن: فرقان، آیه ۴۳/ نازعات، آیه۴۰-۴۱/ آل عمران، آیه ۶۴/ توبه، آیه ۳۱).

  1. تزکیه و تعالی(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! چقدر در قرآنت از تزکیه و خودسازى گفتی. چقدر به ما آموختی که خودیابی و خودسازی رشد یافتن است نه محروم ساختن. پس مرا به سعادتم، به رشد معنوی ام برسان، مرا به کلامت، به کلیمت(ع)، به حبیبت(ص)… برسان تا در مسیر رشد قرار گیرم(برداشتی از قرآن: اعلی، آیه ۱۴/ شمس، آیه ۹/ توبه، آیه۱۰۳/ جن، آیه ۱-۲).

  1. نشانه و نور(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا، دوست دارم از کنار نام­ها و نشانه­های تو در جهان بی­اعتنا و بی­توجه عبور نکنم و همه موجودات و حوادث را با دیده آیه و نشانه و عبرت بنگرم. پس به من تفکری عنایت کن که در هر چیزی سراغ تو را بگیرم و به جهان آکنده از توجه، بی­توجه نباشم(برداشتی از قرآن: فرقان، آیه۷۳/ آل عمران، آیه ۱۹۰-۱۹۱).

  1. احسان من، فضل تو(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! تو در احسان(نیکی­کردن، نیکی­کردن به دیگری و انجام شایسته هر کار)، ابراز احساسات و محبت و رشد معنوی و سرمایه و ایمان برتر و لذت دو طرفه پرداخت و دریافت… را به تصویر کشیدی. خدایا فضل تو، احسان مرا به حرکت درخواهد آورد، مددی کن(برداشتی از قرآن: نحل، آیه ۹۰/ قصص، آیه ۷۷/ بقره، ۸۳).

  1. آرزو و عمل(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! من ایستا و دنیا ایستگاه من نیست. من رونده­ام و دنیا راه من است. کمکم کن که آهسته و پیوسته گام بردارم. کمکم کن تا بدانم رستگاری من در گِرو سعی و جَهد و تلاش من است. کمکم کن تا در حجاب آرزوهای خود نمانم(برداشتی از قرآن: نسا، آیه ۱۲۳/ بقره، آیه ۱۱۱/ نجم، آیه ۳۹).

  1. زندگی دوباره، دوباره زندگی(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! در قرآنت، مرگ را پیامبر شادی ابدی قرار دادی و از ما خواستی به هنگام مرگ علی­وار، صدای رستگاری سر دهیم. خدایا کمکم کن تا بهتر بفهمم که علی(ع) چگونه با مرگ، سالاری می کند؟! کمکم کن تا با تو بودن را در همه حال خوش بدارم؛ در زندگی باشد یا در مرگ(برداشتی از قرآن: نسا، آیه۸۷/ بقره، آیه۲۸۱/ طه، آیه۵۵).

  1. نزاع و وداع(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! از من خواستی که توش و توانم را در راه نیکی و صلح و همدلی خرج کنم نه در راه دعوا و نزاع و تفرقه و دشمنی. کمکم کن تا از اندازه خود بیرون نروم و دوستی و عشق و بخشایش و یگانگی و نور را برگزینم(برداشتی از قرآن: انفال، آیه۴۶).

  1. تراز و ترازو(شما به یک زندگی دعوت شده­اید)

خدایا! به من آموختی که کم فروشی نکنم، گرانفروشی نکنم. درست و با ترازوی سالم، اندازه گیری کنم. دستم را بگیر و به سوی درست وزن کردن و درست سنجیدن و درست عمل کردن هدایتم کن(برداشتی از قرآن: اسرا، آیه ۳۵/ شعرا، آیه ۱۸۲-۱۸۳/ مطففین، آیه ۱-۳)

  1. امانت( شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! گفت­و­گوی بین تو و فرشتگانت درباره آفرینش من را می­دانم و می­دانم که با این حال، تو نعمت آفرینش را از من سلب نکردی(بقره، آیه ۳۰). دستم را بگیر تا حریف “عهد امانت” شوم. من به امید مدد تو این بار را بر دوش کشیدم. کمک کن تا حق امانت داری را بجا بیاورم (برداشتی از قرآن: احزاب، آیه ۷۲).

  1. پاکی(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! می دانم که پاکی و پاکیزگی باطن و ظاهر را دوست داری و گفتی که نمی­خواهم شما را در تنگنا و سختی و زحمت قرار بدهم. دستم را بگیر تا دل و دست و عقل و همه وجودم را به تو بسپارم تا به نعمت پاکیزگی راه یابم، ای فزاینده پاکی و مهتری، مرا دریاب(برداشتی از قرآن: مائده، آیه۶/ توبه، آیه ۱۰۸/ مدثر، آیه ۴)

  1. ایمان در ایمان(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! می­دانم که اگر حضور و یا دخالت بیشتری در کفر و ایمانم داشتی، از زیبایی ایمانم کاسته می­شد. خدایا عنایتی کن تا لبیک بگویم، گوشی شنوا ده تا ندای ایمان را بهتر بشنوم، دلی ده تا با شنیدن نام تو به لرزه بیافتد. ایمانم را تازه و تازه­تر، و کار و بار مرا یکسره و دل­پذیرتر  به خودت بسپار(برداشتی از قرآن: آل عمران، آیه ۱۹۳/ انفال، آیه۲/ سجده، آیه۱۵/ نسا، آیه۱۳۶).

  1. نور(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! نور سرچشمه لطافت و زیبایی، سرعت، دقت، روشنی­بخش، رمز بقا، انرژی­آفرین، گرمابخش… است. کمکم کن تا به سوی تو روی آورم و از تو نور برگیرم و بر درون و بیرون و نیت و کارهای خود بپاشم (برداشتی از قرآن: نور، آیه۳۵/ نسا، آیه۱۷۴/ احزاب،آیه ۴۶/ بقره، آیه۲۵۷)

  1. روز جهانی غذا!(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

ما انسان­ها در چگونگی استفاده از غذا و روابط با جهان پیرامونی­مان، حق زمین و طبیعت را درست بجا نیاوردیم. خدایا کمک کن تا اصلاح را از خود شروع کنیم و داشته­های زندگی را با اسراف و مصرف بیهوده، تباه نسازیم. به ما فهمی عنایت کن تا بفهمیم که ریخت و پاش عملی شیطانی است(برداشتی از قرآن، اسرا، آیه۲۷/ فرقان، آیه۶۷).

  1. هدف-وسیله(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

زندگی این جهانی، وسیله زندگی آن جهانی و زودگذر، نامطمئن و ناپایدار، خالی از هدف اصلی و بزرگ، و فریبنده اما زندگی در جهان باقی، مطمئن و اصلی و پایدار است. اراده­ای کن تا وسیله را به جای هدف، اصل نپندارم و همه داشته­های دنیوی را در راه آخرت سرمایه گزاری کنم (برداشتی از قرآن: عنکبوت، آیه ۶۴/ قصص، آیه۷۷/ اسرا، آیه۱۹/ یونس، آیه ۷).

  1. رهاشده یا سر راهی(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! حس بیهودگی و بیهوده خلق­شدن، همانند برچسب سر راهی، اضافی و سربار، حس خوبی نیست. دستم را بگیر تا چنان زندگی کنم تا در آخر عمر، مُهر باطل و اضافی بر پیشانی­ام حک نشود. عنایتی کن تا به جای حسرت نداشته­ها، قدر داشته­هایم را بدانم و سرشاخه­های بن بست زندگی­ام را بشناسم(برداشتی از قرآن: مومنون، آیه۱۱۵/ قیامت، آیه ۳۶).

  1. دوستان مشترک(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! از زبان حبیبت رسول الله(ص) خواندم که دوست داشتن برای خدا و دوستان خدا قوی­ترین دستگیره ایمان است(معانی الاخبار، ص۳۹۸) خدایا، اگر دلم این قدر ارزش دارد که حرم تو باشد، پس کمکم کن تا با دوستان واقعی تو همنشینی و دوستی کنم و روی از آنان برنگردانم(برداشتی از قرآن: احزاب، آیه۲۱).

  1. نقطه ضعف(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! کمکم کن تا بتوانم در روزگار توانمندی، فکر از بین رفتن توانم و روزگار ناتوانی­ام باشم و خود را بی­نیاز از دیگران نبینم و  با همه ضعف­هایم کنار بیایم و با آن­ها به آرامش برسم و مغرور و از خدا دور نشوم(برداشتی از قرآن: یس، آیه۶/ روم، آیه۵۴/ نحل، آیه۷۰).

  1. رنج و گنج(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! رنج­ها و تحمل آن را بخشی جداناپذیر از زندگی ماست. دستم را بگیر تا تحمل رنج­ها بر من آسان شود و به سهم خودم، رنج دیگران را کم کنم. کمکم کن تا از رنج­های گریزپذیر، بگریزم و رنج­های مهارپذیر را رام کنم و آستانه تسلیم و تحملم در رنج­های گریزناپذیر را بیشتر کنم(برداشتی از قرآن: توبه، آیه۱۲۸)

  1. گوارا و ناگوار(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! توفیقی ده تا هر چه را نفسم نپسندید، ناگوار ندانم و هر چه را طبعم پسندید، نیکی به حساب نیاورم. کمکم کن تا بیاموزم عاقبت­اندیش باشم و اسیر خوشی و ناخوشی­های زودگذر  نشوم و در تشخیص مصلحت خویش عجول نباشم(برداشتی از قرآن: بقره، آیه ۲۱۶).

  1. آبروداری و آبروبری(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! از ما خواستی تا کاستی­ها و عیوب دیگران را بزرگ و برملا نکنیم و از جست­وجوی عیوب دیگران برحذر باشیم. پس فهمی عطا کن تا آبروبردن از دیگران، مرا از مدار دوستی تو خارج نسازد و در دفاع از آبروی دیگران، پیشقدم باشم و اگر ناخواسته آبروی کسی را بردم، جبران کنم(برداشتی از قرآن: نور، آیه۱۵/ حجرات، آیه۶).

  1. کوه و کاه(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! می­دانم اگر زمینه­ای نباشد، صرف شنیدن، بدون توجّه بی­اثر است. استعداد و قابلیت درونی­ام را بیشتر کن تا سخن تو را به گوش جان بشنوم و بدان عمل کنم. فراغی عطا کن تا در برابر کلام تو فروتن باشم. اگر کلامت، قامت استوار کوه را نرم و خاشع می­کند، چرا نتواند پر کاهی را به حرکت درآورد؟! (برداشتی از قرآن، ص، آیه۲۹/ ق، آیه۳۶/ حدید، آیه۱۶)

  1. لبخند و ریشخند(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! از من خواستی که زندگی اجتماعی را با خوش گمانی سامان دهم نه بدگمانی. دستم را بگیر تا آینه صاف و بی­رنگ را جلوی دل و دیده­ام بگذارم، تا عیب و هنر هر دو به نظرم آید، تا عیب­پوشی کنم و تا در مقام عیب­یابی، مواظب باشم که آن عیب و حتی بدتر از آن در خودم نباشد(برداشتی از قرآن: حجرات،آیه۱۱-۱۲).

  1. با آه مظلومان، بر ظالمان(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! می­فهمم که ستمگری و ستم­پذیری در درگاه عدالت خواهانه تو ناروا و ناپسند است. می­دانم که نباید به ستمگران بپیوندم و نباید برای رسیدن به سود و بهره دنیوی دست از حمایت و دادخواهی از مظلومان بردارم. کمکم کن تا هماهنگ با خواست تو و در حد توانم پناه مظلومان باشم(برداشتی از قرآن، هود، آیه ۱۱۳/ نسا،آیه ۱۰۵/ رعد، آیه ۱۱).

  1. خانه لرزان(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! از من خواستی تا در انتخاب­هایم به حقایق ماندگار و مطمئن و سرنوشت­ساز توجه کنم نه خانه لرزان و موقعیت­های لغزان. به من آموختی که انتخاب ولایت غیر خداوند، مانند انتخاب خانه عنکبوت، بی­بنیاد و لرزان است. انتخاب­هایم را از جنس خودت، نامیرا و پاینده قرار بده(عنکبوت، آیه ۴۱).

  1. دارا و ندار(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! از حوادث مترقبه و غیرمترقبه زندگی بیمناکم. به من آموختی وقتی به تو وفادار بمانم، گزندی به من نخواهد رسید. دستم را بگیر تا سخن مولایم حسین(ع) را بهتر بفهمم که” آن کس که تو را ندارد، چه دارد؟ وآن کس که تو را یافته است، چه ندارد؟”. کمک کن تا بیشتر مواظب خودم باشم(برداشتی از قرآن: شعرا، آیه۵۰/ مائده، آیه۱۰۵/ آل عمران، آیه۱۲۰).

  1. تسویه حساب(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! می­دانم که در این دنیا، در هر نفَسی تو را با ما و ما را با تو هزاران گونه حساب است و هیچ­گاه به خودم واگذار نمی­شوم. حال که”هر سر موی مرا با تو هزاران کار است”، دستم را بگیر تا همیشه در میانه بیم و امید، حرکت و کوشش در را رسیدن به تو را جستجو کنم(برداشتی از قرآن: طور، آیه۲۶/ انبیا، آیه ۹۰/ اعراف، آیه۹۹).

  1. حال توبه(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا! کریمانه برایم راه توبه را بازگذاشتی و لحظه آغازین حال توبه را برایم بسیار تحول­آفرین، تربیت­ساز، اثرگذار و اعجازگر قرار دادی. کمکم کن تا بدانم که بدون کمک تو نمی­توانم گذشته خسارت بار خودم را جبران کنم، تا راه بازگشت را بیاموزم و بر خطای خود اصرار نورزم (برداشتی از قرآن: آل عمران، آیه ۱۳۵/ فرقان، آیه۷۰).

  1. صبر و غم(شما به یک زندگی دعوت شده اید)

خدایا به برگزیدگان و دوستانت هم غم دادی و هم صبوری، اما از تو روی برنتافتند. کمکم کن تا در غم­های زندگی صبور باشم و از رحمت تو ناامید نشوم. خدایا به من لیاقت بشارتی را بده که به صابران داده‌ای؛ آنان که در هنگامه غم راه را گم نمی‌کنند(بقره، آیه ۱۵۵-۱۵۶، یوسف، آیه۸۳ و۸۷).

 

دسته بندی:

هیچ نظری وجود ندارد