شما به یک زندگی دعوت شده اید

اخبار و اطلاعیه‌ها

داستانک؛ کُشتی با نفس

بسم الله الرحمن الرحیم

نویسنده: ابراهیم کاظمی مقدم

با شما هستیم با یکی دیگه از مسابقات جام بندگی رمضان. در طرف راست میدان یک بشر خاکی رو می‌بینیم که تک و تنها به میدون اومده. در طرف دیگه میدون، نفس اماره رو داریم که ظاهرا حمایت شیاطین رو از دست داده. اما بدن روی فرمی که داره نشون میده توی ۱۱ ماه گذشته خیلی تمرین کرده و نمی‌خواد به راحتی شکست بخوره.
فرشته‌های حاضر در سالن خیلی به بشر خاکی امیدوارن، غافل از این که حریف یه چغر بدبدنه. نظر داور این هست که باید به بشر امتیاز بدن. چون قبل بازی خواب بوده و خواب مومن هم عبادته تو این ماه اما داورا انگار حرف دیگه‌ای دارن. بله کمیته داوری میگه امتیاز خواب حساب نیست! عرض کردم خدمت‌تون فرشته‌ها نفوذ دارن در فدراسیون جهانی کشتی معنوی و خوب هر جا بتونن به نفع می‌گیرن.
خب حالا نفس اماره رو کشید طرف خودش. بشر مقاومتی نمی‌کنه و رفت که آب بخوره. همه سالن یک‌صدا فریاد می‌زنن، نرو نرو نرو! بله یادش اومد! پا رو میذاره روی پای نفس اماره. داد نفس اماره به هوا میره. یه ضربه کاری به نفس اماره. بشَر سه، نفس اماره هیچ! باید ببینیم ادامه ماجرا چی میشه؟ آیا این نفس اماره عقب میمونه؟
حالا بشر که سرخوش از امتیازشه میره که نماز بخونه. اگه همینطوری به حمله ادامه بده حتما نفس اماره رو زمین می‌زنه. اگه مربی نفس اماره یا همون شیطان رجیم حاضر بود حتما جلوی این حرکت خطرناک رو می‌گرفت و نمی‌ذاشت شروع به نماز کنه. الله اکبر رو گفت. نماز یه فن شش امتیازی هست. اگه کامل اجرا بشه، دیگه نتیجه بازی مشخصه. اما نه. داره به این فکر می‌کنه که قسطشو امروز باید بده. وای خدای من! حواسش از قسط پرید به برنامه عصر جدید! ولش کن تو رو خدا نفس اماره نَفَسش تازه شده و به گرسنگی و تشنگی حریف فشار میاره. نماز تموم شد اما امتیازی دریافت نمی‌کنه. کمیته داوری میگه همین که امتیازش رو کم نکردن خیلیه! نفس اماره داره از فشار حداکثری استفاده می‌کنه و می‌خواد آخر کاری امتیاز روزه رو خراب کنه. بشر گوشی رو گرفت دستش و شروع کرد به غیبت کردن. امتیاز نفس همینطوری بالا و بالاتر میره. اینطوری که پیش میره فقط همون خواب ثواب داشت. حیف از این همه زحمت که این بازیکن حروم کرد برای نماز و روزه. می‌تونست بخوابه و اصلا در تشک حاضر نشه. اون طوری سه بر صفر بازی رو می‌برد. اما الان داره بازی برده رو می‌بازه. امتیاز نفس اماره همینطوری بالا و بالاتر میره! ۱۰ به ۳ به نفع نفس اماره!
حالا از کنار میدون، نفس لوامه خودش رو نشون میده. ببینیم هدایت این مربی تغییری در نتیجه بازی ایجاد می‌کنه یا نه. بشر پشیمون کتاب دعا رو برداشت. امیدوارم این یکی مثل نماز و روزه، جز خستگی، امتیازی هم براش داشته باشه. نفس اماره طولانی بودن دعای ابوحمزه رو نشون میده تا بشر رو منصرف کنه. اما نفس لوامه انقدر غر می‌زنه تا بشر شروع می‌کنه به خوندن.
ای بابا! این رو هم نیمه‌کاره ول کرد. بشر به فکر فرو رفته! باید دید به چی فکر می‌کنه؟ به قسط‌های عقب‌افتاده؟ به فحشی که دیشب توی دعوا می‌تونست بده اما نداد؟ اما نه داره به مضمون دعا فکر می‌کنه. آفرین بشر! شیر مادر و نان پدر حلالت! سالن رو به دعاکده‌ای تبدیل می‌کنه. این حرکت مثل زنگ طلایی بشر رو می‌فرسته مرحله بعد! تا روز جدید و مسابقه جدید بدرود!

دسته بندی: ,

هیچ نظری وجود ندارد