شما به یک زندگی دعوت شده اید

اخبار و اطلاعیه‌ها

جزئیات همایش ملی «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» تشریح شد

  • دبیر علمی دومین همایش ملی «معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی» با بیان این که در این همایش به دنبال ارائه نظرات عالمان اسلامی در زمینه معنویت‌های نوظهور هستیم، گفت: این همایش در آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

هادی وکیلی در نشست خبری دومین همایش ملی «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» که به همت قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشکده اخلاق و معنویت و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته در اولین دوره برگزاری این همایش اظهار داشت: قدم اول در همایش نخست به این منظور برداشته شد که نظرات و اقوال موجود در موضوع معنویت‌های نوظهور مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: در دومین همایش به دنبال ارائه نظرات عالمان اسلامی در زمینه معنویت‌های نوظهور هستیم.
دبیر علمی دومین همایش ملی «معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی» تصریح کرد: هم اندیشی پژوهشگران اسلامی در زمینه معارف و ظرفیت‌های بالفعل آن، یکی از برنامه‌های مورد نظر در دومین همایش ملی معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی است.
وی خداگرایی و نقش آن در زندگی بشر را یکی از محورهای همایش دانست و افزود: جاذبه‌های معنوی، راه‌های تحول معنوی، کارکرد شریعت و شخصیت و معلمان معنوی در ساحت‌های اسلامی و غیراسلامی مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.
وکیلی اظهار داشت: امیدواریم در گام سوم، این همایش را به صورت بین المللی برگزار کنیم؛ در این راستا، رایزنی‌های لازم نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به زمان برگزاری دومین همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» گفت: این همایش در آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و تا آن زمان به فراخوان و دریافت چکیده‌ها، مقالات و آثار علمی محققین و علاقمندان به این عرصه می‌پردازیم.
دبیر علمی دومین همایش ملی «معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی» با اشاره به آمار تقریبی تعداد فرقه‌ها و مذاهب زنده دنیا خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ هزار فرقه به عنوان فرقه‌های دینی – مذهبی در جهان وجود دارد؛ متأسفانه آمار دقیقی از تعداد فرق و مذاهب در کشور ما موجود نیست.
در پایان این مراسم، از پوستر دومین همایش ملی معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی رونمایی شد.
یادآور می‌شود، آخرین مهلت ارسال چکیده یکم آبان‌ماه ۱۴۰۱ و آخرین مهلت ارسال مقاله ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۵۳۱۱۵۶۸۴۲ و ۰۹۹۰۰۹۸۹۰۳۱ تماس بگیرند و یا به سایت WWW.SP.ISCA.AC.IR مراجعه کنند.

دسته بندی:

هیچ نظری وجود ندارد